Nike získala po 17 rokoch opäť Emmy

20. 09. 2019 | 15:09

Rok po uvedení reklamnej kampane „Dream Crazy“ športovej značky Nike  s bývalým quarterbackom San Francisca 49-ročným Colinom Kaepernickom, ktorá vyvolala značne kontroverzné reakcie, bola reklama tejto značky označená za „vynikajúcu reklamu“ na nedeľných cenách Creative Arts Emmy Awards. Je to prvýkrát, čo Nike získala cenu od roku 2002.

Reklama odkazovala divákom, aby „snívali bláznivo“, spolu s dobre známym sloganom spoločnosti Nike „Just Do It“. V reklame sa predstavili aj ďalší významní športovci vrátane Sereny Williamsovej a LeBrona Jamesa.

Reklama prišla dva roky po tom, ako sa Kaepernick rozhodol, že nebude stáť počas štátnej hymny hranej pri zápasoch Národnej futbalovej ligy (National Football League) v roku 2016 na protest proti rasovej nespravodlivosti. Keďže Kaepernick pokračoval v protestoch počas celej sezóny 2016, kontroverzia rástla a bola spojená s poklesom televíznych ratingov pre NFL.

Keď bola reklama v septembri 2018 vydaná, akcie spoločnosti Nike takmer okamžite spadli. Deň po zverejnení reklamy spadli približne o 3,2%.

The hashtag #NikeBoycott bol trendom na Twitteri a niektorí zákazníci sa rozhodli spáliť svoje topánky Nike, aby ukázali svoje pobúrenie. Dokonca aj prezident Donald Trump k reklame podotkol, že Nike „bola úplne zabitá hnevom a bojkotmi“.

Ale v dňoch po uvedení na trh sa online predaj spoločnosti Nike prudko zvýšil.

Kampaň nebola poslednou spoločensky alebo politicky kontroverznou kampaňou, do ktorej sa Nike zapojila. Minulý týždeň Toronto Raptors, klub NBA, odhalil na Twitteri novú tímovú kampaň Nike Pro Hijab.

Tweet publikovaný ku kampani obsahoval výrok: “Inšpirovaný tými, ktorí sú dostatočne odvážni, aby zmenili hru”.

 

Autor: Admin Administrátor